Revizija: Ključ do transparentnosti in odgovornega poslovanja
5 mins read

Revizija: Ključ do transparentnosti in odgovornega poslovanja

Proces s katerim se zagotovi pravilnost poslovanja, finančna stabilnost in skladnost z zakonodajo, imenujemo finančni pregled oz. revizija podjetja. Vsako podjetje ali organizacija želi pregledno in odgovorno ravnati z viri podjetja. Če se to resnično dogaja, bo preveril postopek z revizijo. Preberite si nekaj informacij, kaj je to revizija, kakšne vrste revizij poznamo, kako se izvedejo in kako pomemben je kakovosten finančni pregled za dolgoročni uspeh podjetja.

Kaj je revizija?

Gre za neodvisen in sistematičen pregled podjetja. Pregleda se računovodske izkaze, poslovne postopke in opravijo se notranje kontrole podjetja. Na koncu se poda ocena. Glavna naloga revizije je, da se preveri, če so finančna poročila in ostali pomembni dokumenti pravilno vodeni. Hkrati se ugotovi, če je poslovanje podjetja skladno z zakoni, standardi in internimi politikami. Podjetje lahko na podlagi revizije prepozna nepravilnosti, zmanjša tveganja in izboljša poslovanje.

Za opravljanje finančnega pregleda so na voljo neodvisni revizorji. Če ti delujejo znotraj podjetja, gre za notranjo revizijo, če so strokovnjaki zunanji pa zunanjo.

Vrste revizij

Pregledi se lahko izvajajo na različnih področjih poslovanja. Zato ločimo:

  • Notranja revizija je tista, ki jo izvede oddelek ali ekipa znotraj podjetja. Namen je seveda preverjanje z internimi politikami, prepoznavanje tveganj in pregled učinkovitosti notranje kontrole. Revizorji sodelujejo z vodstvom podjetja, da se izboljšajo poslovni procesi in zmanjšajo tveganja.
  • Zunanji finančni pregled se izvaja z zunanjo revizijsko družbo ali s pooblaščenim revizorjem. Pregled se nanaša na preverjanje računovodskih izkazov podjetja, s čimer se zagotovi, da so ti skladni z zakonodajo in računovodskimi standardi. Tak način pregleda je obvezen za večja podjetja, še posebej, če ta kotirajo na borzi ali delujejo v reguliranih panogah.
  • Revizija skladnosti preveri, če podjetje deluje skladno z zakonodajo, regulativnimi zahtevami in internimi pravili. Preveri se, če se upošteva predpise, kot so delovna zakonodaja, varstvo podatkov in podobno.
  • Operativna je tista, ki preveri učinkovitost in uspešnost poslovnih procesov.
  • Informacijski pregled pa je tisti, ki preveri delovanje IT-sistemov, varnost podatkov in zaščito pred kibernetskimi napadi.
revizija

Postopek izvedbe revizije

Postopek revizije zahteva določene korake, da je pregled temeljit in sistematičen.

  • Načrtovanje revizije vsebuje načrt, s katerim lahko opredelite cilje, obseg in pa metodologijo dela. Izbere se najbolj tvegana področja ali tista, ki so najpomembnejša.
  • Naslednji korak, ki ga vključuje revizija je zbiranje dokazov o skladnosti. Vključeni so računovodski izrazi, analizira se poslovne procese, izvajajo se razgovori z zaposlenimi in preveri se potrebno dokumentacijo
  • Nato sledi analiza in pa ocena dokazov. S tem se določi, če so poslovni postopki in pa finančna poročila skladna z zahtevami. V tej fazi se izluščijo tudi nepravilnosti, pomanjkljivosti in neskladja.
  • Priprava poročila, ki vsebuje vse ugotovitve in priporočila za izboljšave, je naslednji korak revizije. Preda se ga vodstvu podjetja, lastnikom ali drugim deležnikom.
  • Po zaključku revizije, je pomembno, da se priporočila revizorjev upoštevajo. Potrebno je izvesti predlagane izboljšave. Tako bo podjetje delovalo bolje in bolj varno.

Pomen kakovostne revizije za podjetje

Podjetja se za revizije odločajo predvsem za to, da si zagotovijo dolgoročni uspeh. Če se pravočasno najdejo napake in neskladja, potem je le-te lažje odpraviti in zagotoviti boljše poslovanje. Podjetje bo tako ves čas delovalo v skladu  z zakonodajo in standardi. Prednosti so številne.

  • Zaupanje deležnikov se poveča, če vidijo da podjetje ali organizacija posluje pregledno in odgovorno. To je zelo pomembno za javna podjetja.
  • Zmanjšanje tveganj je po mojem mnenju ena najbolj pomembnih prednosti revizije. Tveganja,  kot so finančne nepravilnosti, se prepoznajo hitro in so zato bolj obvladljiva. Če takšna tveganja prepoznamo in jih odpravimo, je podjetje dolgoročno bolj stabilno.
  • Optimizacija poslovanja je prav tako pomembna, saj je učinkovitost pomembna za zmanjšanje stroškov in izboljšave.
  • Skladnost z zakonodajo preprečuje podjetju, da bi se znašlo v zanki pravnih sankcij, dobilo globe ali imelo druge neželene posledice, ker ne posluje skladno z zakoni in predpisi.

Zaključek

Revizija je torej nepogrešljiv proces, ki podjetjem pomaga zagotoviti pregledno, skladno in učinkovito poslovanje. Ne glede na to, ali gre za notranjo, zunanjo ali operativno revizijo, je njen cilj vedno izboljšati poslovne procese, zmanjšati tveganja in povečati zaupanje deležnikov. Redna revizija je ključnega pomena za dolgoročni uspeh podjetja, saj omogoča pravočasno prepoznavanje težav in njihovo odpravo.